روزانه کسب و کارهای آنلاین جدیدی به بازار معرفی میشوند و هرروز، سهم بیشتری از فعالیتهای تجاری افراد به اینترنت و فضای مجازی اختصاص پیدا میکند. تا مدتی قبل، تامین نیازهای اساسی و سپس کشف نیازهای کاربران ملاک ایجاد و گسترش کسب و کارهای مجازی بود، اما امروزه "ایجاد نیاز" و بازارسازی برای محصولاتی که نمونه یا کارکرد مشابهی برای آنها وجود ندارد بازارهای اصلی در تبادلات آنلاین را در اختیار گرفتهاند.
ایدههای نو، روشهای هیجانانگیز و لذتبخشتر برای انجام امور و خلق تجربههای تازه، کلیدهای اساسی برای پایهریزی یک کسب و کار نوین در بستر اینترنت است. نگاهی به استارتآپهای برتر و روبه رشد جهان در چند سال اخیر این مهم را بیش از پیش گوشزد میکند که "مردم، عاشق تجربههای جدیدند"
ایده، تمام آن چیزی نیست که به آن نیاز داریم. برای آنکه یک ایدهی اولیه به محصول یا سرویس نهایی تبدیل گردد و بتواند برای مخاطبانش ارزشآفرینی کند، میبایست از مراحل مختلفی گذر کرده تا به نتیجهی ایدهآل نزدیک شود. علت اصلی شکست برخی استارتآپها عدم شناخت، برنامهریزی، مدیریت و توسعهی بههنگام آن است، به شکلی که یک ایدهی عالی به یک محصول ضعیف تبدیل شده و در مواجهه با مخاطب از بین میرود.
داده پردازان وسام در سدد آن است تا با بهرهگیری از متخصصین مجرب در حوزهی توسعهی کسب و کار و تجربهی اجرایی و مدیریتی خود در این زمینه، شرایط و زمینهی لازم را جهت پیاده سازی و اجرای طرح های نوین تجاری در بستر وب فراهم آورد.
گامهای راهاندازی یک کسب و کار آنلاین
به طور خلاصه میتوان راهاندازی یک کسب و کارآنلاین را در سه گام اصلی، یعنی "آموزش"، "ایجاد"و "توسعه" خلاصه نمود. هر گام، دارای مراحل متعددی بوده که پیادهسازی و پیگیری آنها مستلزم طی مراحل قبلی میباشد.
اولین گام در راه ورود به بازارهای آنلاین، یادگیری مبانی و اصول اولیهی آن است. یک کارآفرین میبایست حوزهی کاری خود را به خوبی بشناسد، با مسائل و اقتضاعات آن به درستی آشنا شود و قبل از هر اقدامی، شرایط را بررسی و تحلیل نماید. بر خلاف تصور عموم، دانش فنی برای پیادهسازی نرمافزاری، در وحلهی نخست اهمیت نیست و مسائل دیگری ارجحیت دارد.
پس از یادگیری و درک صحیح مباحث پایه، نوبت ایجاد پلن تجاری ( business plan ) برای آغاز کسب و کار است. نگارش یک طرح تجاری موفق، مسلتزم سنجش بازار، بررسی توانمدیها و مدون ساختن اهداف کلان پروژه است که باید به طور دقیق مشخص گردد. بر اساس طرح تجاری، گامهای اجرای پروژه تعیین و عملیاتی خواهد شد. نظارت و حراست مستمر در این مرحله، تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت پروژه داشته و در درازمدت اثرات خود را نمایان میسازد.
توسعه و بهسازی کسب و کار، مهمترین اصل موفقیت و ماندگاری آن است. مخاطبین شما همواره انتظارِ سرویسهای بیشتر، عملکرد بهتر و تغییرات بهینهای را دارند تا تجربهی کاربری بهتری را عایدشان کند. اما سوال اینجاست که این تغییرات در چه راستایی و با چه کیفیتی میبایست اعمال گردد؟
بررسی مستمر و پایشِ مدل فعالیت کاربران، اقدامیاست که از اولین روزهای اجرای پروژه باید در نظر گرفته شود و از اطلاعات به دست آمده در ارتقای پروژه به نحو احسن استفاده گردد.
داده پردازان وسام، از آغاز تا پایان
داده پردازان وسام با همراهی و همکاری نیرویهای متخصصِ درونسازمانی و برونسازمانی، شرایط ایدهآلی را برای شکوفایی، تولید، توسعه و نگهداری استارتآپها و کسب و کارهای مجازی فراهم آورده است. هدف ما، برپایی تجارتهای پرسود و درخشان و چشمانداز ما، حضور شرکای تجاری و مشتریان بالقوهمان در بازارهای جهانیست.
داده پردازان وسام با همکاری متخصصین حوزهی کسب و کار، برنامههای آموزشی مدونی را در قالبهای گوناگون ( ورکشاپ، دورههای آنلاین و بستههای ارتقای مهارت ) تدارک دیده است. همچنین، ارائهی آموزشهای تخصصی و اختصاصی به استارتآپهای ویژه، در مدل آموشی این مجموعه در نظر گرفته شده است.
تیم فنی شرکت با اتکا به دانش فنی و تجربی خود، آمادگی پیادهسازی طرحهای تجاری مبتی بر وب را دارا میباشد. پیادهسازی وباپلیکشن های مدرن، برپایی شبکههای اجتماعی و تولید برای کلاینتهای مختلف از جمله توانمندیهای این تیم میباشد.
بررسی مستمر سیستم و مدیریت بازخوردهای کاربران، نیازمندیهای پروژه را مشخص ساخته و با توجه به اطلاعات مربوط به پلنهای راهاندازی که از قبل تدوین شده است، مسیر توسعهی پروژه مشخص میگردد. تیم تحقیق و توسعهی داده پردازان وسام با اتکا به مستندات به دست آمده از بازنگریهای خود در سیستم، مدل استاندارد و بهینهی توسعه را مشخص مینمایند.